Mažmeninės prekybos atstovams visiškai integruota canias4.0 sistema padės visą dėmesį sutelkti į pardavimus.
Mažmeninės prekybos sektoriui yra labai svarbi parduodamų produktų klasifikacija.
Programa besinaudojanti įmonė pati ir be jokių apribojimų sprendžia klasių skaičių. Todėl konfiguratorius, kuris lemia efektyvų produktų klasių valdymą, turėtų priklausyti nuo produkto duomenų lapų. Klases bus galima naudoti teikiant būsimas ataskaitas, taip pat kaip pagrindinį kainų politikos duomenų šaltinį. Produktų klasių pavyzdžiai: produktų grupė, lytis, sezonas, tiekimo tipas ir kitos. Produkto vaizdai, kokybės kriterijai ir specifikacijos, jei tokių yra, apskaitos sąsajos, brūkšninių kodų sąrašas, dizainas, informacija apie dizainą, jei sukurtas įmonėje – tai tik keletas statinių duomenų pavyzdžių iš produkto duomenų lapų. Ši informacija turėtų būti prieinama visuose programos naudojimo etapuose.
Variantų koncepcija, kuri trumpai apibudintina kaip papildomas įrankis produktui nustatyti, yra canias4.0 medžiagų kortelių valdymo programos funkcija. Ji atpažįstama kaip produkto ir funkcijų pasirinkimas. Pavyzdžiui, kokybė (pirma kokybė, antra kokybė, trečia kokybė), kietumo laipsnis (0, 1, 2, 3…), tekstilės ir avalynės spalva ir dydis (striukės dydis, džinsinių kelnių ilgis) mažmeninės prekybos pramonėje; raštas, dydis, spalva (paletė), krašto forma kilime; pūkinės medžiagos spalva; baldų spalva, plotis, aukštis; galime nusakyti stogo dangos plotį, ilgį ir storį kaip susijusių produktų savybių pasirinkimus. Pavyzdžiui, aprašyme spalvai priskiriama spalvos savybė reiškia medžiagos pasirinkimus. Variantai turėtų būti nustatomi pagal gaminio tapatybę ir kuriami remiantis pramonėje priimtomis normomis. Programinės įrangos variantų koncepcijos neturėtų riboti joks veiksnys. Įrankis užtikrina galimybę pasirinkti neribotą pasirinkimų skaičių, visgi, norint nustatyti tinkamiausią pasirinkimų skaičių, reikalingas programos taikymo konsultantas. Pagal šią koncepciją produkto informaciniai lapeliai turėtų būti atidaromi kaip pagrindinis produktas, o variantų deriniai turėtų būti valdomi neatidarant naujo lapelio. Prireikus taikomosios programos tvarkytojas taip pat galėtų nustatyti kainas pagal variantus. Veiksmingas canias4.0 variantų konfigūratorius aprūpina per daugelį metų šioje pramonėje taikytomis ir nusistovėjusiomis galimybėmis.
Šiame sektoriuje įprasta, kad tam tikrai produktų grupei tam tikru laiku yra taikoma nuolaida. Būna procentinės arba atskira kaina vertinamos nuolaidos. Retai, bet pasitaiko, kad kainą pageidaujama pakelti. Naudojantis canias4.0 labai paprasta greitai nustatyti naują produktų grupės kainą pagal produktų duomenų lapuose apibrėžtas klases. Nauja kaina gali būti taikoma tiesiogiai produktui arba sistemoje nustatoma kaip nuolaidų skirtumas. Taikant lojalumo-VIP korteles, esamai nuolaidai galima numatyti papildomą nuolaidą. Sistema veikia istorinių duomenų rinkimo principu, todėl istoriją lengvą išsaugoti, o turint nuorodą į produktų klases ir (arba) klientų klasių grupes, kainodaros operacijos atliekamos greitai.
Šių dienų kampanijos priklauso tik nuo mažmeninės prekybos vadybininkų vaizduotės ir tokiems poreikiams tenkinti reikalinga lankstumo suteikianti programinė įranga. „Pirk 2 ir gauk 1 nemokamai“, „Imk du ir vieną duosime mes“, „Pirk raudoną, baltą – padovanosime“, „Pirk už 250 EUR ir gauk 50 EUR nuolaidą“ ir kitokių kampanijų elementai gali būti programinės įrangos sudėtinė dalis. Dėl lanksčios programinės įrangos architektūros canias4.0 gali akimirksniu reaguoti į šiuos pramonės poreikius.
Produktų kortelėse ir pardavimų sąskaitose faktūrose nustatyti finansiniai ryšiai yra atpažįstami vienu mygtuko spustelėjimu. Naudojant mažmeninės prekybos metu įvestas mokėjimo parinktis, finansinėse programose galima greitai pamatyti, koks bus mokėtinas kasos aparato užblokuotas likutis. POS patvirtinimo numerį galima sugretinti su sistemoje išrašyta sąskaita faktūra ir pranešti, kurio patvirtinimo mokėjimas buvo gautas. Įmonės paprastai formuoja 108(A)–102(B) apskaitos įrašus, skirtus pradelstiems užblokuotiems POS veiksmams. Banko operacijose šis kvitas sudaromas kiekvienai sąskaitai faktūrai atskirai. Pavyzdžiui, dviejose parduotuvėse per dieną 15-likai pardavimo kvitų sukuriama 30 apskaitos kvitų. Akivaizdu, kad dėl kvitų skaičiaus buhalterijai tenka papildoma našta, apsunkinamas duomenų įvedimas ir kontrolė. Atlikus reikiamus canias4.0 EDI modulio integracijos su bankais darbus, kvitai bus automatiškai įvedami į sistemą, o apskaitos skyriui suteikta tik kontrolės funkcija. Jei parduotuvei suteikti įgaliojimai atlikti mokėjimus tik iki tam tikro limito, išlaidų įrašai gali būti saugomi ir canias4.0 mažmeninės prekybos modulyje bei į juos atsižvelgta kasos aparate. Klientų valdymui canias4.0 taip pat numatytos dovanų kuponų programos, integruotos kontrolės ir finansų apskaitos funkcijos.
Atsižvelgiant į sektorių, kuriame įmonė veikia, ir institucionalizavimo lygį, gali būti sukurti skirtingi sandėlių valdymo metodai. Nors metodai suplanuoti taip, kad atitiktų pagrindines įmonės funkcijas, yra išlaikytos galimybės juos plėsti papildomais procesais. Įgyvendinimą turėtų užbaigti patyrusio konsultanto atlikta įmonės analizė.
Pagal šį metodą parduotuvės vadovas į sistemą įveda produktą, kurį jis nori matyti savo sandėlyje, kartu nurodydamas jo kiekį ir poreikio datą. Sukuriamas vidinės užklausos įrašas ir pateikiamas tvirtinti bendrai parduotuvių kontrolei. Jei patvirtinimas teigiamas, dokumentas siunčiamas į pagrindinį sandėlį kaip užsakymas ir siunta išsiunčiama. Taikomąja programa gali naudotis parduotuvės vadovas arba tiesiogiai parduotuvių generalinis direktorius be atskiro patvirtinimo. Siuntas galima sekti atsižvelgiant į jų būseną (pradėta, baigta, tarpinė).
Pagal šį metodą, kuriuo dažniausiai naudojasi parduotuvių generalinis direktorius, užsakymo perkėlimas tarp parduotuvių arba tarp parduotuvių ir (arba) sandėlių sukuriamas naudojant ataskaitą. Perkėlimas atliekamas užsakymui patekus į parduotuvę ir (arba) sandėlį.
Pagal šį metodą produktų atsargos po perkėlimo operacijos nepatenka tiesiai į parduotuvės ar sandėlio atsargas. Tikslinis sandėlis perkeliamas į anksčiau nustatytą „pakeliui esantį sandėlį“. Kai produktai fiziškai atvyksta į tikslinį sandėlį, perkėlimo procesas automatiškai perkeliamas į pagrindinį sandėlį nuskaitant brūkšninį kodą arba jį patvirtinant. Tai dažniausiai įmanoma parduotuvėse, kurių struktūra vadinama netiesioginio aptarnavimo biuru (angl. back-office).
Paklausos tendencijas galima įvertinti pagal gaminio duomenų lape nurodytas klases.
Tai pagrindinės mažmeninės prekybos priemonės. Jei pardavimo ir logistikos operacijose jos yra naudojamos efektyviai, tuomet padidėja atliekamų operacijų greitis ir tikslumas.
Skaitmeninėje aplinkoje keičiamasi duomenimis su tiekėjo įmone.
Informacija apie klientus gali būti gaunama pardavimų metu ar duomenimis pasidalinus įvairiems išoriniams šaltiniams. Įmonėse, kurios nenaudoja kasos aparatų, vardus, pavardes, rajonus ir telefono informaciją, jei reikia, galima gauti pardavimų metu. Įmonės, naudojančios kasos aparatus, informaciją apie klientus gauna indukciniu būdu. Su pardavimo dokumentais susieta kliento informacija gali būti naudojama sužinant, kada kliento istorija buvo atnaujinta, kokia bendra pardavimo suma, kokie specialūs dominantys produktai ir kita.
Informavimo paštu ir (arba) žinutėmis priemonės reklamuojant produktą ar rinkodaros veiklą yra labai svarbios. Jos valdomos programėle.
Labai svarbu tiesiogiai iš taikomosios programos pasiekti socialinės žiniasklaidos priemones. Mažmeninės prekybos įmonės gali akimirksniu perduoti informaciją apie nuolaidas ir akcijas savo sekėjams ypač socialiniuose tinkluose; jos gali reklamuotis socialiniuose tinkluose nemokamai arba už labai prieinamą kainą.
Nesvarbu, ar korteles (lojalumo, VIP ir kitas) sukūrė mažmeninės prekybos įmonė, ar jas išdavė trečioji šalis, pagrindinis klientų kortelių tikslas – sekti informaciją apie klientus, apdovanoti ir kurti priklausomybę. Premijų rinkimo, mokėjimų kortele ir kitos taikomosios programėlės valdomos turima programine įranga. Trečiosios šalies kortelių tvarkymą ir stebėjimą įmonė galima vykdyti naudodama canias4.0 EDI modulį.
Naudojant canias4.0 vidinės paklausos ir perkėlimo programas galima tvarkyti parduotuvių produktų poreikio, tenkinant jį viena kitos atsargomis, procesus. Taip produktai tarp parduotuvių juda greičiau, mažėja atsargų apyvartumas ir kvadratinio metro vieneto sąnaudos.
Programinę įrangą gaminančios įmonės, kurios siekia siūlyti mažmeninės prekybos įmonėms modernias taikomąsias programas, turėtų įtraukti tokias funkcijas kaip neapmokestinamas pardavimas, išimtiniai pardavimai diplomatams, pardavimų grąžinimas, keitimas, specifiniai klientų užsakymai (pagal parduotuvių merčendaisingą) ir remontas bei įprastas pardavimo funkcijas – tokias, kokios yra canias4.0 mažmeninės prekybos modulyje.
Svėrimo priemonės ir brūkšninių kodų spausdintuvai gali būti integruota modulio dalis ir mažmeninės prekybos modulyje veiks panašiai kaip juvelyrikoje – ten, kur svoris yra svarbus. Taip išvengiama rankinio duomenų įvedimo ir klaidų rizikos.
Įmonėms reikia dinamiškesnių ataskaitų, taip pardavimų ir (arba) likučių, produktų galiojimo laiko ir m2 našumo ataskaitų – jos dažnai naudojamos mažmeninėje prekyboje. Šias ataskaitas galima paversti duomenų kubais ir išsamiai pertvarkyti su įvairiais duomenų rinkiniais naudojant canias4.0 IQ modulį – canias4.0 verslo žvalgybos infrastruktūrą. Mažmeninei prekybai skirta technologija yra verslo valdymo sistemos modulis, todėl mažmeninėje prekyboje parengti duomenys pateikiami kartu su duomenimis, parengtais naudojant kitus modulius.
Šį punktą galėtume vadinti „internetine rinkodara“. canias4.0 interneto paslaugų infrastruktūroje visą laiką gali vykti visų virtualiuose POS taškuose atliktų veiksmų komunikacija su canias4.0. Aktuali informacija apie atsargas, kainas ir kita gali būti sinchronizuojama su interneto ir (arba) mobiliosiomis programomis nenaudojant jokių tarpinių programų. Programų duomenų šaltinis yra pirmoji ir vieno langelio principu veikianti verslo valdymo sistemos programinė įranga.
canias4.0 standartinėmis programomis gali būti valdomi parduotuvės, saugyklos, kasininko, pardavėjo, konsultanto apibrėžimai, kliento autorizavimas, papildomos nuolaidos klientui nustatymas, vartotojo vaidmenys ir prieigos kontrolė.
Pagrindinės centrinio biuro funkcijos:
• Tiekimo grandinės valdymas (paklausos planavimas, centrinio sandėlio ir pirkimo funkcijos)
• Kainų politika ir akcijos
• Žmogiškieji ištekliai
• Viešieji ryšiai
• Apskaita
• Finansų taikymas, atsargų vertinimas, pelningumo analizė
• Rinkodara
• Ryšių su klientais valdymas
• Biudžetas, investicijos
• Atsargų skaičiavimas
Netiesioginio aptarnavimo biuras (angl. back-office) parduotuvėse atlieka pardavimų palaikymo funkciją, tačiau paprastai organizuojami didelėse parduotuvėse. Parduotuvėse, kuriose nėra tokio biuro, pardavimų palaikymo funkcijas atlieka parduotuvės darbuotojai.
Pagrindinės netiesioginio aptarnavimo biuro funkcijos:
• Produkto brūkšninis kodas, signalizacija (jei reikia)
• Sandėlio operacijos (atsargų įvedimas, grąžinimas ir t. t.)
• Vidinės produktų paklausos įrašai
• Popardaviminis aptarnavimas, garantijų stebėjimas
• Grąžinimo, keitimo ir remonto procedūrų stebėjimas
Jei tinklo parduotuvėse yra sukurta internetinė struktūra, pagrindinis serveris turėtų būti pagrindinėje buveinėje. Tokiu atveju parduotuvės bus prijungtos prie pagrindinio serverio internetu. Parduotuvėse, kuriose bus kuriama neprisijungta struktūra, turėtų būti pritaikytas EDI (duomenų perdavimo) modulis. Visgi, siekiant lengvesnės priežiūros ir suderinto veikimo, teisingiau būtų pasirinkti internetinio ryšio struktūrą. Neprisijungusi struktūra diegiama tik tada, kai nėra interneto prieigos. Tokiu atveju parduotuvėje išrašytos sąskaitos faktūros ir atsargų operacijos sinchronizuojamos su pagrindiniu serveriu, kai sistema pradeda veikti internetu. Sinchronizacija atliekama canias4.0 EDI modulyje.
Pardavimų valdymas
Pirkimų valdymas
Sąskaitų faktūrų patikra
Finansų apskaitos valdymas
Eksporto valdymas
Importo valdymas